Implantáció – elvárások

Az implantáció napjainkban új távlatokat nyitott a fogpótlás területén. A modern fogászati eljárások palettája lehetőséget kínál mindenféle foghiány pótlására.

Az implantációs fogpótlás a legmegbízhatóbb és leghosszabb élettartamú megoldás az elvesztett fogazat kiegészítésére.

Elvárások az implantáció kapcsán

1. A modern fogpótló eljárásokkal kapcsolatban a legfontosabb elvárás pácienseink részéről, hogy biztonságos módszerrel végezhető hosszú élettartamú megoldást nyújtson a foghiányra.

A jól kivitelezett implantációs eljárás igen biztonságos, a képzett szakemberek által végzett beavatkozás lehetővé teszi, hogy az implantátumok évtizedekig szolgáljanak.

2. Alapvető követelmény az implantátum anyagát illetően, hogy szövetbarát (tehát biokompatibilis) legyen, ami a szervezet számára semmiféle kockázatot és veszélyt nem jelent.

Az implantátum anyagául szolgáló titániumot és a cirkóniumot a szervezet teljes mértékben befogadja, nem kell tartani a kilökődéstől. A gyógyulási idő során az implantátum a környezetével összecsontosodik, a csontsejtek hozzánőnek a felületéhez, így biztosítják a stabilitást.

3. Az implantátum minősége megkérdőjelezhetetlen legyen és kizárólag megbízható forrásból származzon.

A rendelőnkben használt implantátumok olyan alapanyagból készültek, melyek megfelelnek a legszigorúbb szabványoknak és előírásoknak. Implantációs rendszereink nemzetközi minőségbiztosítási szabványokkal rendelkeznek.

4. A fogászati implantátumokra készült fogpótlás javítható legyen.

A minőségi implantátumok és a szakszerű kivitelezés lehetővé teszik, hogy egy esetleges korrekcióhoz, utólagos kezeléshez a fogat, vagy a fogsort el lehessen távolítani.

5. Az implantációs eljárást gondos állapotfelmérés, előkészítés előzze meg

A Sorridentében minden kezelést körültekintő tervezés előz meg. Az implantátum beültetése előtt az implantológus előzetesen felméri a fogak és a csontszerkezet állapotát. A precíz, gondos diagnózis felállítása után a kezelőorvos elkészíti a kezelési tervet, amely tartalmazza a beavatkozási folyamatot, illetve annak részletezett költségeit is.

6. Tiszta, érthető tájékoztatás legyen az eljárást illetően

Fogorvosaink nagy hangsúlyt fektetnek a laikusok számára is érthető, a beavatkozás minden részletére kiterjedő tájékoztatásra, az esetleges félelmek oldására.

7. Az implantáció fájdalommentes legyen

A műtéti beavatkozás semmilyen fájdalommal nem jár, ugyanis helyi érzéstelenítésben történik a folyamat. Az érzéstelenítést követően a páciensek semmit nem éreznek abból, ahogy a kezelőorvos bemetszést ejt az ínyen, majd megtörténik a befúrás és az implantátum csontba helyezése.

Tudni kell azonban, hogy az eredményes kezelés, a sikeres implantáció érdekében a pácienseknek is tenni kell: nagy gondot kell fordítani a szájhigiénia megőrzésére, a folyamatos és gondos szájápolásra.

A műtétet követően sem engedjük el pácienseink kezét, biztosítjuk az utánkövetést és kontrollvizsgálatokon ellenőrizzük a gyógyulási folyamatot, még panaszmentesség esetén is.